19 януари 2023 г.

Курс по испански език в Лима

     Когато тръгвах насам сестра ми предположи, че мога да изкарам двуседмичен курс по испански, което ми се видя много малко вероятно. Но като човек живял най-дълго в чужбина и запознат се със западния начин на живот, сестра ми ги разбира тези работи. 

    Действително ето, че още първата седмица записах едноседмичен курс по испански. Един новозенландец Бен, с който се запознах ми каза за този курс. Училището е съвсем близо до хостела, в който съм отседнал. 


   И ето ме на 47 години уча испански в Лима, но това е върха на един много дълъг процес. Просто нямаше как да не стигна до тук...

    През 1998 година учих 20 дена английски в едно симпатично градче в Англия. Е, разбира се завършил съм Английската гимназия, този курс беше само за практика.

    След това през 2000 година в България записах немски, за няколко месеца. Но истинския курс по немски беше през 2002 година в началото, град Хайделберг, Германия, за два месеца. Там дръпнах много с немския. 



    После през 2008 учих цели пет месеца френски във Франция, Пор ла Нувел, едно градче в Южна Франция. Курсът беше безплатен, за чужденци, които са живели по 5 по 10 години в страната и още не знаят френски. Аз го записах още на втората седмица, при което учителката Адел малко се смути, но ме приеха в курса без проблеми.

    И ето ме сега през 2023 година да уча испански в Столицата Лима, в Перу. Както и другите езици освен английския, испанският едва ли ще ми трябва, но го уча от уважение към местната култура. 


    Тъжният ми опит показва, че нито немският, нито френския, нито руския, нито сега испанския ще ми бъдат реално необходими. Единствено за моите лични и научни занимания с езикознание и лингвистика могат да ми им помогнат. Броени пъти за последните 20 години при пътуване или в страната ми се налагало да използвам руски, френски или немски, освен универсалния, може да кажем, английски.




    Но хората се впечатляват, когато им кажа, че мога да говоря английски, руски, малко немски и малко френски.

    И испанският ще ми прослужи главно за езиковите ми занимания, за съжаление. Но въпреки това, карам курса с удоволствие. Трима човека сме - Бен от Крайстчърч, Нова Зеландия, и Тайлър от Чикаго, САЩ. Много мотивирани сме и тримата и дърпаме бързо. 

    Може ли за една седмица да се научи испански - не, обаче е една добра основа и с помощта на google translate и добро желание може да се свърши останалото.

Няма коментари:

Публикуване на коментар