30 декември 2019 г.

Син на Тракия и на Родопите

Въпреки че съм роден в град Пловдив, в този град живея, а и с годините се оформих и аз като типична майничка, имам проблем с тракийската си и филибелийска идентификация. Този проблем произлиза от силния ми родопски корен, с който винаги съм се гордял, толкова, колкото и с факта че съм пловдивчанин, че и повече. И така, от една страна имам прапрадядо роден в Пловдив, с което не много хора от живеещите в града могат да се похвалят, от друга страна съм на 3/4 родопчанин, понеже и двете ми баби и единият ми дядо са родени в село Славейно. Животът ми от най-ранно детство е бил разделен между Тракийската равнина и Родопската планина и до ден днешен. И затова ми е трудно да се определя.
Преди няколко години прочетох в една книга, посветена на Стою Шишков, следната формула свързана с него - син на Тракия и на Родопите! Колко просто било решението! Няма нужда от противопоставяне. Може да си син и на Тракия и на Родопите... Оттогава си казах, че тази формула пасва идеално и за мен и аз също такъв ще си остана - свидно чедо и на плодородна Тракия и на магичните Родопи.
Стою Шишков е роден в Устово, но почти половината му живот минава в Пловдив, където преподава, а освен това създава и Пловдивския окръжен музей. Въпреки това името му не е много популярно, по скоро е известно за изследователите на родопската история, понеже Стою Шишков е автор на много книги, статии, изследвания върху родопската история, бит, социални, политически, икономически и културни проблеми и т.н. Преди време Дечо Камишев, също от Устово, ми подари една книга за рода на Стою Шишков, но още не съм я прочел, признавам. Имаме и някакво далечно родство с рода на Стою Шишков, по линия на една прабаба от Славейно. Последните години изследвайки Киряковския, Луковския, Чиловския, Добровския, Михайловския, Лесинския род, открих че имам много роднини - та нали съм син и на Тракия и на Родопите... А и в България всички сме роднини, както е добре известно.
































Няма коментари:

Публикуване на коментар