21 февруари 2014 г.

За задължителното гласуване

Аз съм за задължителното гласуване.
Като любител на свободата естествено, не обичам думата "задължително". Но в крайна сметка в едно общество трябва да съществува ред, а той изисква от нас да правим някои лични жертви, а също и да поемаме отговорност...!
Най-често срещаният отговор на предложението за задължително гласуване е "Ама аз не искам за никой да гласувам!" Чудесно. Отиваш и пускаш празна бюлетина или пускаш празен плик, какво по лесно от това... Но най-важното е че изразяваш твоето мнение и си изпълним гражданското си задължение.
"Ама аз не искам да си губя времето да ходя да гласувам." Не искаш, обаче всички трябва да дадем своя принос за общественото благо.
"Ама мен не ме интересува какво става в държавата".
Добре, но тогава нямаш право да се оплакваш от положението в държавата. "Няма да се оплаквам." Няма да се оплакваш, нито веднъж, в продължение на 4 години? Едва ли...
Повече гражданска отговорност, проява на отношение към собствения си живот и общата ни държава. Това означава твърдо "За" за задължителното гласуване.

Няма коментари:

Публикуване на коментар